Teknik Veriler
Güverte üzerinde kullanılan standart yelken sarma sistemlerinde genellikle yelkenin alt yakası ile güverte arasında yaklaşık 25 ile 40 cm arası bir boşluk meydana gelir.
Özellikle yarışlara katılan yelken sarma sistemli yatlar yatırıcılığı az olan bu boşluğu doldurma ihtiyacını duyarlar.
Bu sebepten bu amaca hizmet eden bazı yelken sarma sistemlerini ( Race Furling) roller üreticileri geliştirmişler ve yatçıların hizmetine sunmuşlardır.
Ancak bu yeni sistemlerde genoanın alt eteğinin güverteye yaklaştırılması sağlanmış olsa da, genoanın tamamen açılıp kapanması söz konusu olduğundan, rüzgarın şiddetine göre yelkenin çeşitli büyüklüklerde kullanılması mümkün olamamıştır.
Rolleri çeviren tambur üzerindeki ipin tek sıra olması genoayı yarım sarma durumunda geri kaçırmasına sebebiyet vermektedir. Bu sistemlerde rollerlı genoaya reef vurulamamaktadır.
Yelkenin sarma ipinin düzeneği şekilde gösterilmiş olup çalışma prensibi sarma ipinin belli bir gerginlikte olmasını gerektirmektedir.
-
Firmamızın bu yeni ürünü ile,Genoanın alt yakası güverteye oldukça yaklaştırılmış,
-
Genoa alanının rüzgar şiddetine göre ayarlanması mümkün olmuştur.
Bu ürünün alt bağlantı lamları uzatılarak standart furler gibi kullanılması durumunda;
-
Standart furlerlarda ipin tambur üzerine şişkin ve düzensiz sarılması sorunu tamamenortadan kaldırılmıştır.
Sarma ipinin şişkin ve düzensiz sarıldığı bir tamburda, özellikle sert havalarda yelkeni sararken sarma ipinin bol sarılan ipin aralarına saplanması yelkenin kapatılması veya küçültülmesini oldukça zorlaştırmaktadır.
Ürünümüzde sarma ipi yelkenin her pozisyonunda konumunu aynen muhafaza eder.; -
Sarma ipinin Continue olması güverte üzerinde başıboş, problem yaratacak iplerin bulunmasını önler.